بررسی تأثیر استفاده از نظریه داربست آموزشی در میزان پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان |
کد مقاله : 1000-CNF (R1) |
نویسندگان |
مهران عالیشاه *1، فاطمه شعبانی بشلی2، محمدمهدی گرایلی افرا3 1کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران؛ کارشناس پژوهش پردیس شهید رجایی 2کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان 3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
داربست آموزشی فرآیندی است که از طریق آن یک معلم دانش آموزان را به منظور افزایش یادگیری و کمک به تسلط بر وظایف ، پشتیبانی می کند تا جایی که دانش آموز دیگر نیازی به راهنمایی نداشته باشد. هدف از این مقاله بررسی تأثیر استفاده از نظریه داربست آموزشی در میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. جامعه پژوهش تعداد 35 نفر از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در مدرسه صدیقی شهر سمنان بودند. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون یک گروهی بوده است. دو آزمون استاندارد درس ریاضی در مرحله اول (پیش آزمون) و مرحله دوم (پس آزمون) گرفته شد و نمرات دانش آموزان جمع آوری گردید. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و GPower استفاده گردید. یافته ها نشان دادند استفاده از داربست آموزشی در تدریس درس ریاضی موجب افزایش معنی دار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. |
کلیدواژه ها |
نظریه داربست آموزشی، پیشرفت تحصیلی، ریاضی ششم دبستان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |