شناخت اختلالات رایج دریادگیری آموزش ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی و راهکارهای بهبودآن |
کد مقاله : 1006-CNF |
نویسندگان |
صدیقه ملک جعفریان *1، فاطمه سادات امیرفخریان2 1آموزگار بازنشسته آموزش وپرورش منطقه بسطام 2میدان ولایت خیابان شهیدشیرودی هشت متری هفتم پلاک 3 |
چکیده مقاله |
مهمترین دوره تحصیلی در تمام نظامهای آموزش و پرورش جهان ، دوره ابتدایی است، زیرا شکلگیری شخصیت و رشد همهجانبه فرد در این دوره، بیشتر انجام میشود. دوره ابتدایی، در رشد مفاهیم و معانی اموری که کودک در زندگی روزمره با آنها مواجه است، نقش مهمی برعهده دارد این دوره تداوم بخش تکوین شناختی، زیستی و اجتماعی کودک، که در خانواده پیریزی شده است. همچنین دورهای است که در آن فرصت و موقعیت مناسبی برای تحصیل، تربیت و یادگیری شیوه ارتباط صحیح با دیگران برای کودک فراهم میگردد و استعدادهای هر کودک بتدریج شکوفا میشود. اختلالات رایج دریادگیری ریاضی یکی از اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان دوره ابتدایی است که متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی در پی تشخیص و کاهش مشکلات آموزشی این قبیل کودکان باارائه زمینه های ایجادوراهکارهای ترمیمی هستند.باشناخت علائم وعلل اختلالات یادگیری ریاضی وارائه نکات آموزشی وراهکارهای بهبوداختلالات رایج درآموزش ریاضی دوره ابتدایی میتوان تاحدودی مشکلات مربوط به اختلالات یادگیری درآموزش ریاضی دوره ابتدایی راکاهش داد. مقاله حاضربااین رویکرد و با روش کتابخانه ای ومروروجمع آوری مطالب مندرج درمقالات وب سایتها ووبلاگها تهیه شده است. |
کلیدواژه ها |
اختلال یادگیری ریاضی،علائم اختلال یادگیری ریاضی،راهکارهای موثر،اهداف آموزش ریاضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |