اثربخشی استفاده از نرم افزارهای آموزشی در یادگیری پایداردرس ریاضی
کد مقاله : 1007-CNF (R1)
نویسندگان
امین بادیه پیمای جهرمی *1، محسن مرادی2
1دانشگاه فرهنگیان پردیس رجایی شیراز-دبیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم
2دبیر اداره آموزش و پرورش جهرم
چکیده مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر به کارگیری نرم افزار آموزشی بر یادگیری پایدار درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم می باشد. در این پژوهش که از نوع شبه آزمایشی است از میان کلاس های پایه ی ششم مقاطع ابتدایی پسرانه شهرستان جهرم به روش تصادفی ساده دوکلاس از دو مدرسه متفاوت ، هرکدام با 25دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند. که به دو گروه کنترل و گروه آزمایش و با طرح پیش آزمون- پس آزمون جهت دستیابی به هدف پژوهش دسته بندی شدند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از نمرات پیش آزمون و پس آزمون از آزمـون t گروه های مستقل استفاده شد. مقایسه میانگین نمرات پیش آزمون دو گروه آزمایش و کنترل با آزمون t گروه هـای مسـتقل نشـان داد که بین عملکرد دو گروه آزمایش و کنتـرل از نظـر آمـاری تفـاوت معنـی داری وجـود دارد. نتـایج نشـان داد کـه عملکرد دانش آموزانی که به وسیله نرم افزار آموزشی، آموزش دیده اند در مقایسـه بـا دانـش آمـوزانی کـه بـه شـیوه سنتی آموزش دیده اند در پیشرفت تحصیلی و یادگیری پایدار دانش آموزان در درس ریاضی به طور قابل ملاحظه ای بهتر بوده است.
کلیدواژه ها
نرم افزار آموزشی، روش سنتی، پیشرفت تحصیلی، یادگیری پایدار ریاضی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر