حل خلاق مسئله ریاضی |
کد مقاله : 1008-CNF (R1) |
نویسندگان |
علی ملخاصی * گروه آموزشی ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز |
چکیده مقاله |
با توجه به اینکه خلاقیت روشی برای حل مسایل است و فرد خلاق در مواجهه با مسائل به کمک مهارت خلاقیت خود دائما در حال راه حلیابی برای حل مشکل است و چون تفکری بارور و سازنده دارد لذا با مهارت ذهنی خود و قدرت تصور و اندیشه به خلق ایدههای نو به منظور دستیابی به یک یا چند راهحل میپردازد. بنابراین به هر طریقی باید تفکر خلاق دانشآموزان بخصوص دانشآموزان ابتدایی را تقویت کرد. بدین منظور، در این مقاله به ارائه راههایی برای افزایش مهارت قدرت تفکر خلاق دانشآموز و تقویت مهارتهای ذهنی دانشآموز برای کمک به حل خلاق مسئله میپردازیم. با توجه به اینکه خلاقیت روشی برای حل مسایل است و فرد خلاق در مواجهه با مسائل به کمک مهارت خلاقیت خود دائما در حال راه حلیابی برای حل مشکل است و چون تفکری بارور و سازنده دارد لذا با مهارت ذهنی خود و قدرت تصور و اندیشه به خلق ایدههای نو به منظور دستیابی به یک یا چند راهحل میپردازد. بنابراین به هر طریقی باید تفکر خلاق دانشآموزان بخصوص دانشآموزان ابتدایی را تقویت کرد. بدین منظور، در این مقاله به ارائه راههایی برای افزایش مهارت قدرت تفکر خلاق دانشآموز و تقویت مهارتهای ذهنی دانشآموز برای کمک به حل خلاق مسئله میپردازیم. |
کلیدواژه ها |
یادگیری ریاضی، خلاقیت ریاضی، حل خلاق مسئله |
وضعیت: پذیرفته شده |