ارائه مسائل تمرینی پیشنهادی ریاضی دوره ابتدایی درگردش علمی |
کد مقاله : 1012-CNF (R1) |
نویسندگان |
سیدابوذر امیرفخریان *1، فاطمه سادات امیرفخریان2 1آموزگار پایه ششم ابتدایی دبستان کمیلی بیرجندی شاهرود 2دانشجومعلم آموزش ابتدایی پردیس الزهرا سمنان |
چکیده مقاله |
زمینه واهداف : کلید یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین است. مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. دانش آموز هر چه بیشتر از ذهن خودکار بکشدو تمرینات بیشتری را حل کندآن بخش از ذهن خود را که باید از پس حل تمرینها بر بیاید را قوی تر می کند.حال اگر مسائل تمرینی بصورت عینی وکاربردی درمحیط های بیرونی(خارج از فضای کلاس ) دراختیاردانش آموزان قراربگیرد به دانش آموزان کمک بیشتری خواهدکرد که وجه عینی مفاهیم ذهنی را در محیط های خارج از مدرسه درک کنندومفاهیم ریاضی را ملموس تر ،عمیق تروکاربردی تر بیاموزند.لذا هدف از نگارش این مقاله ارائه یکسری از مدل ها وتمرینات ریاضی بصورت عینی ، مشاهده ای وکاربردی درفرصت گردش علمی وفضاهای خارج از محیط کلاس میباشد. روش ومنابع :این مقاله متناسب با اهداف تحقیق با روش مروری ورویکرد توصیفی ترویجی وارائه تجربیات شخصی ،مطالعه ونکته برداری مقالات ازطریق جستجو در سایت ها ی مرتبط با موضوع تحقیق بوده است .منابع مورد استفاده درتنظیم این مقاله کمتر ازمنابع دست اول و بیشتراز منابع دست دوم استفاده شده است. یافته ها ونتیجه گیری :حل تمرین و تنوع مدل های تمرینی بصورت عینی وکاربردی در محیط های بیرونی در یادگیری و آموزش ریاضی بویژه در دوره ایتدایی میتواند جذابیت وکاربردی بودن درس ریاضی را به دانش آموزان نشان دهد. درنتیجه ارائه وترویج مدل ها وتمرینات مهارتی ومتنوع ریاضی توسط معلم به دانش آموزان درمحیط های بیرون ازکلاس میتواند به جذابیت درس ریاضی،افزایش مهارت حل مسأله وکاربردی بودن این درس کمک کند. |
کلیدواژه ها |
ریاضی ابتدایی،مسائل ریاضی ،اشکال هندسی،گردش علمی ،تمرین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |