تاثیر فعالیت‌های دست ورزی بر یادگیری مهارت‌های هندسه (محیط و مساحت) دانش آموزان پسر
کد مقاله : 1014-CNF (R1)
نویسندگان
فرشته عبدالحسینی *، تهمینه بازگیر، مریم شباک
علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر فعالیت‌های دست ورزی بر یادگیری مهارت های هندسه (محیط و مساحت) دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی، انجام شده است. دراین راستا پژوهشگر در روشی نیمه آزمایشی، دو گروه30 نفره آزمایش و کنترل از دانش آموزان مدرسه ابتدایی حضرت مهدی (عج)، شهرستان پاکدشت به شیوه نمونه گیری هدفمند، انتخاب کرده است. در گروه آزمایش تدریس مفاهیم با استفاده از فعالیت‌های دست ورزی و در گروه کنترل به روش دیداری انجام شد. به منظور گردآوری داده ها از آزمون محقق ساخته که روایی آن از طریق روایی محتوایی و روش CVR ، سنجیده شد و برای هر دو آزمون با مقدار99/ 0 مورد تایید قرار گرفت استفاده شد. یافته‌های توصیفی پژوهش نشان داد که میانگین متغیر مهارت‌های هندسی گروه آزمایش در پس آزمون بیشتر بوده است. نتیجه تحلیل واریانس نشان داد که تفاوت میان پس آزمون دو گروه، معنی دار است؛ و با توجه به f، فعالیت دست ورزی بر یادگیری مهارت‌های هندسی دانش آموزان گروه آزمایش تاثیرگذار بوده است.
کلیدواژه ها
فعالیت دست ورزی؛ یادگیری؛ مهارت هندسی؛ محیط؛ مساحت
وضعیت: پذیرفته شده