بررسی دو روش آموزش مجازی آنلاین هم زمان و غیر هم زمان درس ریاضی
کد مقاله : 1023-CNF
نویسندگان
ارزو حسینی *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در این مقاله ما به بررسی روش‌های آموزش مجازی آنلاین هم زمان و غیر هم زمان تدریس ریاضی در فضای مجازی پرداختیم و در آخر کار‌آمد‌‌ترین روش را با انجام یک آزمایش پژوهشی با جامعه آماری چهار نفر مشخص و معرفی کرده-ایم. در این تحقیق، معیار برتری یک روش، برتری در قدرت انتقال بیشترین اطلاعات است. در این آزمایش، به تدریس یک مبحث درسی واحد، به دو گروه دو نفری از دانش‌آموزان پایه هشتم در دو محیط" اسکای روم" و اپلیکیشن" بله" پرداخته و از هر دو گروه یک آزمون مشترک آنلاین همزمان گرفته شد. نتیجه‌ی این آزمون، میزان اثربخشی این دو روش را مشخص کرد, کلاس درس به صورت انلاین غیر هم زمان برگزار شده‌بود، دانش آموزان نمرات بالاتری کسب کردند و دلیل آن در اختیار داشتن منابع آزمون و داشتن فرصت مطالعاتی بیشتر مطابق با زمان دلخواه بود. چرا که دانش‌آموزان حاضر در کلاس آنلاین هم زمان به دلیل نداشتن زمان طولانی (تنها زمان طی شده سر کلاس) در آزمون نمرات پایین‌تری را اخذ کردند ولی با پرسش و پاسخ از دانش‌آموزان معلوم شده که برای ارتیاط و احساس بهتر در کلاس آنلاین همزمان اتفاق افتاده است. نتیجه‌ی این آزمایش، این بود که کلاس آنلاین غیر همزمان در مقاطع کوتاه پاسخگو خواهد بود ولی برای مدت طولانی ایجاد دلزدگی از درس می‌کند.
کلیدواژه ها
آموزش آنلاین هم زمان، آموزش آنلاین غیر هم زمان، آموزش ریاضی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر