راهبردها و تکنیک های نوین در ارزشیابی ریاضی |
کد مقاله : 1025-CNF |
نویسندگان |
فرهاد بن محمد خواجه *1، ارمغان اسدپوریان2، وصال ترنج1 1اموزش و پرورش شیراز فارس 2پزوهشکده معلم اداره کل اموزش وپرورش فارس |
چکیده مقاله |
در این مقاله سعی شده است با استفاده از راهبردها و تکنیک های جدید بتوانیم توانایی دانش آموزان را در بهره گیری از شایستگی های پایه در موقعیت های مختلف بصورت معناداری منعکس نمایم . سه روش در این مقاله ارائه شده است :استفاده از مسائل باز پاسخ در فرآیند ارزیابی ، کاربرد مدرسه طرح واره های مفهومی ، طرح مسئله .ارزیابی ماهیت ساختاری دانش پاسخ دهنده را نشان می دهد.ارزشیابی باید در خدمت اموزش باشد.ارزیابی باید روی فرایندهای ریاضی مانند حل مسله و استدلال واثبات وبرقراری اتصال تاکید نماید.محاسبات ،تمام ریاضیات نیست.ارزشیابی باید بر توانمندی های دانش اموزان تاکید نماید.در این سالها ارزیابی هایی که انجام شده باعث کاهش علاقه دانش اموزان شده پس باید راهبردهایی را بکار ببریم تا دانش اموزان با تمایل بیشتر و با همان دانش هر طور می خواهند جواب بدهند.ارزیابی ماهیت ساختاری دانش پاسخ دهنده را نشان می دهد.ارزیابی باید در خدمت اموزش باشد. |
کلیدواژه ها |
ارزیابی – باز پاسخ – طرحواره مفهومی – تفکر واگرا |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |