روش های فراشناخت ، همیاری ، بازی و بارش فکری در آموزش ریاضی ابتدایی |
کد مقاله : 1028-CNF |
نویسندگان |
پریا محمدیان * رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا (س)اهواز |
چکیده مقاله |
ریاضی ابتدایی پایه ای برای ریاضیات مقاطع بالاتر به شمار می آید بنابراین ضعف دانش آموز در این پایه سبب افت دانش آموز در سایر مقاطع تحصیلی می شود .کی از علل عدم علاقه به این درس و افت دانش آموزان ، استفاده از راهکارها و روش های سنتی و معلم محور است و آن چه را که می تواند باعث ترغیب دانش آموزان به این درس دانست ، استفاده از روش های نوین و خلاق است که دانش آموز همواره نقش فعال در آموزش و حل مسائل دارد و معلم بیشتر نقش تسهیل گر را ایفا می کند . از این رو استفاده از روش ها و راهکارهای جدید تدریس مفاهیم ریاضی را باید از اولویت های هر نظام آموزشی دانست . در این مقاله هدف از ارائه روش های فراشناخت ، همیاری ، بازی و ریاضی ، بارش مغزی در آموزش ریاضی این است که معلم با توجه به محتوای درسی ، فضا و جمعیت کلاس و دیگر عوامل ، مناسب ترین روش را برای تدریس خود برگزید . |
کلیدواژه ها |
ریاضی ، ابتدایی ، نوین ، فعال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |