ضرورت ترکیب مبحث کارآفرینی و علم ریاضیات در دروس دوره ابتدایی
کد مقاله : 1033-CNF
نویسندگان
حبیب شریف *
استاد بخش ریاضی دانشگاه شیراز
چکیده مقاله
ترکیب کارآفرینی و ریاضیات در حین آموزش آن، هر دو قابلیت را ارتقا می بخشد. پرورش نیروهای مستعد ، خلاق، ایده پرداز و اثر گذار موتور محرکه یک جامعه پویا است. آموزش صحیح علوم ریاضی به افراد، زمینه تربیت نیروهای توانمند برای هدایت کشور را فراهم می نماید. جهان با سرعت در حال پیشرفت است و روش های سنتی می‌بایست جای خود را به فناوری های نوین دهد تا دانشگاه های نسل پنجم شکل بگیرد. تشکیل دانشگاه نسل پنجم در فضای انقلاب صنعتی چهارم راحت تر شکل خواهد گرفت. انقلابی که بر مبنای رشته های میان رشته ای از جمله زیست شناسی، فیزیک ، هوش مصنوعی و به ویژه ریاضیات شکل می گیرد. در این مقاله ابتدا نتایج حاصل از چند تحقیق علمی که در سال های اخیر انجام شده است را مرور کرده و سپس با اشاره به بعضی از اجزای یک زیست بوم نوع ارزش آفرینی(یا اکوسیستم کارآفرینی) لزوم ضرورت ترکیب کارآفرینی با رشته ریاضیات را مورد مطالعه قرار می دهیم.
کلیدواژه ها
آموزش ریاضی، زیست بوم نو ارزش آفرینی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر