نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفهای آموزش ریاضی ابتدایی |
کد مقاله : 1035-CNF |
نویسندگان |
مریم حجت دوست *1، مریم الهی زاده2، عفت پیکانی1 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر مطالعه نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفهای آموزش ریاضی ابتدایی میباشد. در این پژوهش به بررسی کارورزی و اهمیت آن در رشد حرفهای، تدریس، روشهای تدریس، عوامل موثر بر رشد و موانع، برای تدریس موفقیتآمیز ریاضی ابتدایی پرداخته شد. نتایج پژوهش نشان داد که کارورزی باعث تلفیق هرچه بیشتر نظریه و عمل می شود که مهمترین ثمره آن، انتقال تجارب معلم راهنما به دانشجومعلم میباشد. ایجاد مدارس کارورزپذیر، انتخاب معلمان باتجربه به عنوان معلم راهنما از جمله مواردی میباشند که توجه و تاکید بر آنها درحین اجرای برنامههای کارورزی میتواند منجر به بهبود کیفیت دورههای کارورزی و افزایش قابلیت و تواناییهای دانشجو معلمان شود. همچنین توسعه حرفهای اطمینان میدهد که معلمان محتوا، فرایند، دانش، مهارتها، اختیار و صلاحیت لازم را کسب کرده و آمادگی دارند که به فراگیران آموزش اثربخشی ارائه دهند. با توجه به بررسیها و تحلیلهای روایتی دانشجویان می توان نتیجهگیری کرد که کارورزی تاثیر بسیار مهم و سازنندهای در ایجاد مهارتهای و صلاحیتهای معلمی دارد. |
کلیدواژه ها |
معلم، کارورزی، رشدحرفهای، تدریس ریاضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |