آزمون اسمارت
کد مقاله : 1037-CNF
نویسندگان
علی ملخاصی *1، مرضیه نجفی2
1گروه آموزشی ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز
2داشجوی دانشگاه سهند تبریز
چکیده مقاله
آزمون اسمارت ابتکاری از طریق یک محیط آنلاین و هوشمند قابل دسترسی است که معلومات دانش‌آموزان را در بسیاری از مباحث ریاضی در اختیار معلم ها قرار می‌دهد به دانش پداگوژی (KP) معلم کمک می‌کند. چند ثانیه بعد از اتمام آزمون دانش‌اموز اطلاعات مفید و مختصر از نتیجه آزمون دانش‌آموز در اختیار معلم قرار می‌گیرد که معلمان می‌توانند متناسب با نتیجه محتوای درسی مناسبی را تولید کنند. هدف از تهیه این آزمون این است که نتایج صدها تحقیق در مورد تفکر ریاضی و رشد مفهومی دانش آموزان را به دست بیاورند و آن را به دست معلمان برسانند به روشی که به آنها کمک کنند با برنامه ریزی درست برای تامین نیازهای فردی یادگیری دانش‌آموزان اقدام کنند. برای اینکار باید درک دانش آموزان را از ریاضیات گسترش داد و با این روش برای بهبود تشخیص و پیشنهادات آموزش در بسیاری از موضوعات اقدام کرد. در این مقاله ما به معرفی آزمونی می‌پردازیم که به کمک آن معلمان بتوانند برای بهبود فرآیند یادگیری از این آزمون‌ها استفاده کنند.
کلیدواژه ها
یادگیری ریاضی، آزمون اسمارت ، ارزیابی تکوینی
وضعیت: پذیرفته شده