مطالعهی برون دادهای الگوهای سیستمی طراحی آموزشی با تأکید بر آموزش ریاضی ابتدایی: در جستجوی یک برون داد مناسب |
کد مقاله : 1048-CNF |
نویسندگان |
مرتضی ایوبیان * مدیر گروه ریاضی و علوم دانشگاه فرهنگیان سنندج |
چکیده مقاله |
در این مقاله سعی خواهد شد تا ضمن معرفی دستهای از الگوهای سیستمی طراحی آموزشی و با تأکید بر سرفصل دانشگاه فرهنگیان یک برون داد تخصصی و سیستمی در حوزهی آموزش ریاضی ابتدایی را معرفی نماییم و نقش و تقابل موضوعهای درسی و دانشهای مختلف پداگوژیکی را در آن نمایانسازیم. با این کار هم جایگاه درس طراحی آموزشی بهعنوان ماحصل و ثمره آموختههای دانشجویان در طول دوران تحصیلی بهتر دیدهشده و هم چالشها و نیازهای مستتر در آن بهخوبی نمایان میگردد و به روشنسازی پیچیدگیهای ذاتی این الگوها در برون دادهای دانشجویان کمک خواهیم کرد. از طرف دیگر، با معرفی الگوی سیستمی با تأکید بر آموزش ریاضی ابتدایی، امیدوار خواهیم شد تا دانشجویان در ترجمه الگوها که بهصورت عمومی ارائه میشوند، بهتر عمل نمایند. موضوع بعدی، تأکید بر بازنگری محتوای درس طراحی آموزشی متناسب با رشته و دروس تحصیلی دانشجویان و تهیه منابع تخصصی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است و در آخر مقاله، پیشنهادهای مربوط به اجرای طراحی آموزشی ارائه می گردد. |
کلیدواژه ها |
دانش پداگوژیکی، الگوی ADDIE، الگوی ASSURE، الگوی دیک و کری، الگوی کمپ و همکاران |
وضعیت: پذیرفته شده |