روش تدریس معکوس دروازه ای به سوی یادگیری در آموزش مجازی |
کد مقاله : 1051-CNF (R1) |
نویسندگان |
پروانه ذوالفقاری *1، طاهره غفرانی2 1معاونت آموزشی و پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد 2اموزش ابتدایی-دانشگاه فرهنگیان-پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد |
چکیده مقاله |
چکیده شیوع ویروس کرونا در دوسال تحصیلی اخیر زمینه تعطیلی بسیاری از مدارس در سطح جهان را فراهم کرده است با توجه به لزوم ادامه آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی گزینههای مختلفی روی میز متولیان امر آموزش برای پیگیری در تدریس مجازی قرار گرفته است . با گسترش تدریس مجازی همه در اندیشه یادگیری و افزایش مهارت در حوزههای مختلف هستند. یکی از روشهای افزایش دانش و مهارت دست اندارکاران در آموزش و پرورش که نیاز است نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند استفاده از روش تدریس معکوس است. کلاس درس با یادگیری معکوس (FLIPPED LEARNING) یکی از رویکردهایی است که در سال های اخیر مورد استقبال متخصصان و دست اندرکاران آموزش و یادگیری قرار گرفته است. روشی که در آن یادگیرنده برای یادگیری مادام العمر هدایت می گردد. پژوهش حاضر از نوع مروری تحلیلی و نظری است و با هدف مطالعه اثربخشی روش تدریس معکوس بر یادگیری و موفقیت تحصیلی یادگیرنده صورت گرفت و سعی دارد با بیان پیشینه و اصول حاکم بر این روش نسبتاً تازه و تحلیل آن در راستای محقق نمودن اهداف آموزش عالی در دوران ویژه کرونا و نیز چگونگی ارتباط آن با اهداف و فعالیتهای دانشگاهی زمینه آشنایی خوانندگان را با آن فراهم آورد. |
کلیدواژه ها |
یادگیری، آموزش مجازی، کلاس معکوس |
وضعیت: پذیرفته شده |