بدفهمی های متداول دانش آموزان درکتاب ریاضی پایه اول دبستان وراه های تشخیص و راهکارهای رفع آن ها
کد مقاله : 1060-CNF (R1)
نویسندگان
مبین امیری *1، بهرام آروین2
1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی
2دانشجوی دکترای جبر دانشگاه رازی کرمانشاه- سرگروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان و راهبر سنجش استان کرمانشاه- مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه- دبیر ریاضی ناحیه 3 کرمانشاه
چکیده مقاله
در این نوشتار به گرد آوری بدفهمی های دانش آموزان و حتی اندکی از آموزگاران در کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی از طریق بازخوردهای آموزگاران ارجمند در طول 10 سال تدریس این کتاب در دبستان ها، مشاهده ی کتاب های درسی بچه ها پس از تدریس به صورت نمونه های تصادفی در میان بستگان و بازدید ها و نظارت بالینی و کارورزی، استفاده از رای گیری کلاسی بین دانشجو معلمان در کلاس های درس مبانی آموزش ریاضی و آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان پردیس های شهید رجایی و شهید صدوقی کرمانشاه پرداخته شده است. سپس به ارائه ی راه کار های رفع این بدفهمی ها مبتنی بر تجربه ها و منابع علمی اشاره شده است. همچنین با استفاده از سنجش تشخیصی به عنوان ابزاری برای فهم میزان بدفهمی های دانش آموزان در آموزش ریاضی پایه اول و. توصیه آن به آموزگاران حال و آینده یعنی دانشجو معلمان پردیس ها و. تعمیم. این ایده به سایر پایه ها و کتاب ها بحث و برسی انجام گرفته است. از نتایج جالب این مطالعه ارائه ی بازخورد های مثبت و. اعلام رضایت معلم ها ودانش آموزان پس از به کار گیری راه کارهای ارائه شده در این مقاله می باشد.
کلیدواژه ها
ریاضی_دبستان_سنجش تشخیصی_بدفهمی_راهکار
وضعیت: پذیرفته شده